پرواز به تهران پایتخت ایران

تهران مرکز ایران و استان تهران است. تهران با جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر در شهر و 16 میلیون نفر در کلانشهر وسیع‌تر، پرجمعیت‌ترین شهر ایران و غرب آسیا و دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه است. از نظر جمعیت منطقه شهری خود در رتبه 29 جهان قرار دارد. در عصر کلاسیک، بخشی از شهر تهران امروزی در تصرف شهری مادها بود که در اوستا به نام راگا آمده است. در اوایل قرن سیزدهم توسط مغول ها ویران شد و اکنون به عنوان شهری در استان تهران باقی مانده است که در انتهای جنوبی شهر امروزی تهران قرار دارد. اگر نیاز به خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران را دارید، بلیط خود را با قیمت ارزان از سایت آس چارتر خریداری کنید.

تهران برای اولین بار در سال 1796 توسط آقا محمدخان قاجار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد تا در نزدیکی سرزمین های ایران در قفقاز باقی بماند، قبل از اینکه در نتیجه جنگ های روس و ایران از ایران جدا شود. برای دوری از جناح های رقیب سلسله های حاکم قبلی ایران. پایتخت در طول تاریخ چندین بار جابجا شده است و تهران سی و دومین پایتخت ملی ایران است. این شهر مقر قاجارها و پهلوی ها، دو آخرین سلسله شاهنشاهی ایران بود. مجموعه‌های تاریخی بسیاری از جمله مجموعه‌های سلطنتی گلستان، سعدآباد و نیاوران و همچنین مهم‌ترین بناهای حکومتی کشور در دوره مدرن در این شهر قرار دارند. تخریب و بازسازی در مقیاس بزرگ در دهه 1920 آغاز شد و تهران از قرن بیستم مقصد مهاجرت های دسته جمعی از سراسر ایران بوده است. از معروف ترین بناهای دیدنی شهر می توان به برج آزادی، بنای یادبودی که در دوران پهلوی ساخته شد، و برج میلاد، هفدهمین سازه بلند مستقل جهان که در سال 2007 ساخته شد، اشاره کرد. سومین نماد معاصر شهر.

اکثریت مردم تهران فارسی زبان هستند و تقریباً 99 درصد مردم فارسی را می فهمند و صحبت می کنند. اما جمعیت زیادی از سایر اقوام ایرانی مانند آذربایجانی ها، ارمنی ها، لرها و کردها نیز در این شهر وجود دارند که فارسی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند. تهران توسط فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و خمینی، یک ایستگاه راه‌آهن مرکزی، سیستم حمل‌ونقل ریلی سریع مترو تهران و همچنین یک ترولی‌بوس و یک سیستم BRT خدمات رسانی می‌شود و دارای شبکه بزرگراه‌هایی است. برنامه هایی برای انتقال پایتخت ایران از تهران به منطقه دیگری وجود داشته است. عمدتاً به دلیل آلودگی هوا و قرار گرفتن شهر در معرض زلزله است. تا به امروز هیچ طرح قطعی تصویب نشده است. بررسی سال 2016 از 230 شهر توسط مشاور مرسر، تهران را از نظر کیفیت زندگی در رتبه 203 قرار داد. بر اساس شاخص شهرهای مقصد جهانی در سال 2016، تهران در میان ده مقصد برتر در حال رشد قرار دارد.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: